reklama

Som dieťa šťasteny, alebo sa viem „iba“ tešiť zo života?

Okolo mňa veľa ľudí bolo smutných, každého niečo trápilo a ja som bola zas akoby nejaká Linka dôvery. Počúvala som ich spovede, počúvala som, čo ťažké im život priniesol a snažila som sa pomôcť. Okolo mňa bolo veľa nešťastia, no neviem, či takého pravého, však nikoho vtedy nepostretla smrť príbuzného či priateľa, nikomu sa nič vážneho na tele nestalo. Na tele nie, to skôr na duši, zlomené srdcia ľudí trápili... No so mnou to nerobilo nič, nikto mi moje šťastie nepokazil. Cítila som sa ako mramorová socha, ktorej výraz tváre raz umelec vykresal a viac ho nik nezmení...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Rozmýšľala som nad tým, či to, čodotyčné osoby pokladali za nešťastie, ním aj naozaj bolo. Nevytvárame siniekedy problémy sami? Nie je to len o tom, že berieme život a vypovedanévety príliš vážne, že si všetko berieme priveľmi k srdcu, alebo, že sa navšetko pozeráme z tej temnej strany a tak namiesto krásy vidíme všadelen temno, iba všetko negatívne?

Veď aj ja mám pár dôvodov byťnešťastná, ale nie som. Pred vyše mesiacom mi ukradli mobil a musela somsi za všetky moje úspory, čo som si šetrila niekoľko rokov kúpiť nový. Hneďprvý deň prázdnin som zostala dve hodiny uväznená na záchode a na ďalší deňmi z vrecka vypadli moje posledné úspory, ktoré som si zarobila na brigáde. A bola som z tohonešťastná? Nie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A ohľadom zlomených sŕdc, aj ja bysom ho mohla mať, veď nemám nič vyhrané, tiež nemám všetko ideálne. Síce mi je z tohoniekedy smutno, no prekonám sa a usmievam sa na celý svet znova.

Hlavou mi preletela rečnícka otázka:Som dieťa šťasteny, alebo sa viem „iba“ zo života tešiť?

Povedala by som, že aj jedno aj druhé.Dostala som do vienka veľa šťastia. Medzi hlavné dary patrí, že som sa narodilado rodiny, kde ma majú naozaj veľmi radi. Dostávam veľa lásky, veľmi veľa láskya porozumenia a mám aj celkom znesiteľnú povahu, človek sa mi dostane ľahkopod kožu (niekedy až príliš jednoducho). Taktiež je pravda, že som dostala odPána Boha zdravie, nič ma nebolí. Dostala som vlastne tie základné 4 dary doživota: zdravie, šťastie, lásku a Božie požehnanie...J

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No myslím si, že som nedostala žiadenvýrazný talent, viem možno trošku spievať, milujem tanec (na ktorý som však úplnédrevo), no nehrám na žiaden hudobný nástroj, neovládam žiadnu vec/ aktivitu,ktorá by bola niečím výnimočná, nie som v ničom nejako úspešná a predsasom šťastná, lebo sa viem na mnohé veci pozerať z tej pozitívnejšej strany.Som totiž nenapraviteľná optimistkaJ (aj keď sato možno podľa niektorých mojich slov nezdá...)

A je to tak dobre, možno viackonám srdcom ako rozumom, možno priveľa snívam, príliš sa vznášam v oblakocha moje sny sa mi neplnia, ale vytvorím si ďalšie, možno trošku bližšie k realitea získavam ďalšiu nádej na prežitie najbližšieho dňa ... týždňa ...mesiaca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priala by som takú rodinnú pohodu a porozumenieako mám ja všetkým ľuďom na svete, aby príslovie „Všade dobre, doma najlepšie“nebola len vetička do vetra, ale večnou životnou pravdou.

No tiež si myslím, že diagnóza „zlomenésrdce“ nie je neliečiteľná. Hlavne zo zásady si hlavne my, baby, radi privymýšľameproblémy, ktoré neexistujú, aj keď to nie je také zlé ako sa to človeku zdá. Životpredsa nie je len čierny a biely, existujú aj tie farby medzi tým. Len toby človek potreboval zhodiť to rúško sebaľútosti, ktoré je však príliš príjemnéna to, aby sa ho človek zbavil. Však komu nelichotí, keď mu iní hovoria: „Tymoje chúďatko“ alebo „Máš to ťažké“...?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na život sa treba pozerať z tej pozitívnejšejstránky a tak človek nájde šťastie aj v úplných maličkostiach, akonapríklad, že vonku svieti slnko, že má ruky a nohy, vie písať a čítaťa že nepatrí k tým ľuďom, ktorý si musia často aj podradnou prácouzarábať na každodenný chlieb...

Angela Koščová

Angela Koščová

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som 16ročná baba, ktorá sa chce vybúriť písaním a preto prosím kritizujte a hodnoťte moje články, chcem sa zlepšovať:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradenéImaginárne rozhovory

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu